Simetria facial obliqua en Reconstrucció Tridimensional de dibuixos lineals
Universitat Jaume I, Departament de Tecnologia
Avda Sos Baynat s / n, Campus de Riu Sec 12071 - CASTELLÓ (Espanya)
tel: (34) 964 7281 24, pvicent@tec.uji.es
01/12/20021. Introducció
Les regularitats no són més que certes "regles" que els éssers humans detecten en la imatge plana, i que els ajuda a interpretar i reconstruir mentalment el model. Entre elles les més coneguda poden ser el paral·lelisme, planitud de cares i simetria. Algunes d'aquestes regularitats són massa complexes per a ser detectades directament en la imatge de partida. Per això s'utilitzen senyals perceptives més simple. Una regularitat important i no massa estudiada en el camp de la reconstrucció tridimensional és la simetria facial obliqua, que pretén detectar condicions de simetria particulars de cares de l'objecte a reconstruir.
2. Resultats i Discussió
Des d'aquest punt de vista, només hi ha un treball [1] que hagi abordat el problema, i ho ha fet mitjançant una tècnica molt simplificada.
En aquest treball s'estudien les tècniques per a l'obtenció dels possibles eixos de simetria obliqua en dibuixos lineals, dels quals cal destacar els treballs [2] i [3]. Hem desenvolupat les tècniques de recerca d'eixos i mètodes apropiats per a desfer l'obliqüitat associada a aquests eixos. Es presenta la seva implementació en una aplicació informàtica de reconstrucció tridimensional d'objectes polièdrics.
3. Conclusions
Com a treball futur esperem completar aquesta recerca d'eixos i amb ells trobar plans de simetria en les peces, el que ens reduiria el cost computacional i ens oferiria models de major precisió.
4. Referències
[2] Friedberg, SA Finding Axes of skew Symmetry. Computer Vision, Graphics and Image Processing, vol. 34, pàg. 138-155, 1986.
[3] Wen, W.; Yuan, B. Skew Symmetry detection of closed Contours based on their Geometric properties. Proc. of the Computer Architectures for Machine Perception, pàg. 161-168, 1995