Aquest article ha estat escrit originalment en castellà. L'hem traduït automàticament per a la vostra comoditat. Tot i que hem fet esforços raonables per a aconseguir una traducció precisa, cap traducció automática és perfecta ni tampoc pretén substituir-ne una d'humana. El text original de l'article en castellà podeu veure'l a
Malcolm Thomas (responsable de producto de Ford Europa):Malcolm Thomas (responsable de producte de Ford Europa):
«Hem anat més lluny del que volíem en servei integrat amb proveïdors»
La simulació, els prototips i l'estalvi de temps i diners són alguns dels temes que va tractar Malcolm Thomas, responsable de producte de Ford Europa i enginyer mecànic a la Universitat de Nottimgham (Regne Unit), en la conferència inaugural del Congrés. La xerrada va comptar amb una audiència nombrosa i el suport personal del director gerent de la planta que Ford té a València, Antonio Adés.
El Primer Congrés Internacional de Disseny, Tecnologies i Enginyeries de Producte, que va tenir lloc a València coincidint amb la fira Protodesign, va arrencar amb un convidat d'excepció, ni més ni menys que el responsable de producte de Ford Europa, Malcolm Thomas. En la seva xerrada inaugural, Thomas va reconèixer a l'audiència-força nombrosa-que Ford havia confiat massa en la integració d'equips, "hem anat més lluny del que volíem en servei integrat amb proveïdors" i ha afegit que "la tendència a Ford és retrocedir una mica en aquest aspecte ".
Ford té una planta a València (la planta d'Almussafes) que ha generat al seu entorn una important indústria auxiliar
Ford té una planta a València (la planta d'Almussafes) que ha generat al seu entorn una important indústria auxiliar.
En la seva conferència Thomas va repassar de dalt a baix tot el procés de disseny i de producció de la companyia, des de la definició fins al llançament i la producció en sèrie. L'àrea de la qual és responsable Thomas mou al voltant de 1.000 milions de dòlars l'any i dóna feina a uns 5.000 enginyers, "he de dissenyar productes nous any rere any i cada vegada de manera més eficient", va explicar, i això significa desenvolupar un procés coherent de desenvolupament de productes, basat en la tecnologia i que permeti estalviar costos evitant el redisseny de peces i produint en paral·lel, per exemple, o augmentant el volum de producció.
Tot aquest procés es resumeixen en Ford amb les sigles C3P, que ve a ser un conjunt integrat d'eines de programació i processos operatius (des del CAD o el CAM fins a la gestió de tota la informació d'un producte).
Per Thomas, "es pot simular tot en un ordinador", fins i tot la fabricació d'un vehicle de 3.000 peces amb una vida útil d'uns deu anys.
Antonio Adés i Malcolm Thomas (Ford) a la xerrada inaugural del congrés
Per Thomas, "es pot simular tot en un ordinador", fins i tot la fabricació d'un vehicle de 3.000 peces amb una vida útil d'uns deu anys
Un món perfecte
Amb els models Festa es feia rodar el vehicle a la pista de proves fins que es trencava. En l'actualitat, les proves de control de qualitat es fan en parts concretes (motor, suspensió) o es simulen. "Una col lisió física costa un quart de milió de dòlars i una simulada, cent dòlars", explica Thomas. L'equip de Ford està tan segur dels seus processos de simulació per ordinador que verifiquen sobre el primer vehicle que surt de la cadena de muntatge. De tota manera, l'èxit dels models per ordinador no ha eliminat per ara els prototips. Per ara, perquè Malcolm Thomas té molt clar el seu projecte de futur: "si estiguéssim en un món perfecte, cent per cent digital, la primera realitat física seria l'automòbil impecable". Però aquest somni d'un món sense prototips encara està lluny: "he fet un 30 per cent en aquest camí, encara hem de treballar amb peces i prototips reals"